Forum Duel Masters Arena - Internetowa Gra Karciana
Internetowa Liga Duel Masters
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pojęcia Gry

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Duel Masters Arena - Internetowa Gra Karciana Strona Główna -> Podstawy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DuelAdmin
Administrator



Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 13:41, 25 Lut 2007    Temat postu: Pojęcia Gry

Shield Trigger

Kiedy karta z tą zdolnością umieszczana jest w Twojej ręce ze strefy tarcz, możesz użyć jej bez ponsozenia kosztów. Jeśli to czar, jest tu traktowane jako normlane rzucanie, jeśli potwór jako standardowe wezwanie. Niektóre karty np. Jewel Spider czy Ghastly Drain pozwalają umieścić tarczę w ręku, jednak nie można wtedy użyć zdolności "Shield Trigger" karty, chyba, że efekt mówi inaczej. Efektu Shield Trigger można używać tylko natychmiast po złamianu tarczy, w przypadku jeśli potwór jest Podwójnym Łamaczem lub Potrójnym łamaczem używamy jej przed złamaniem kolejnej tarczy. Kartę taką możemy też zostawić w ręku, aby użyć jej w jednej ze swych tur płacąć jj koszt.
Blocker

Potwora będącego blokerem można poznać po kółku w kwadraciku w polu efektu karty. (Jednak karta Amnis, Holy Elemental nie ma tego symbolu - błąd producenta.) Jeżeli na karcie nic nie pisze o tym, że potwór nie moze atakować, to możę atakować i potwory i graczy. Jednak większość blokerów nie może atakować, albo nie może atakować tylko graczy. Mają one więksą moc przy niskim koszcie, dlatego są powszechnie używane. Kiedy potwór przeciwnika atakuje, możemy tapnąć blokera, aby zanegować normalny cel ataku. Wtedy potwó atakujący i blokujący toczą normlaną walkę. Potwory tapnięte nie mogą oczywiście blokować ataków.
Power Attacker

Potwory z tą zdolnością otrzymują dodatkową moc na czas ataku, ale po ataku ją tracą. Na przykład Brawler Zyler przez cały czas ma moc 1000, ale gdy atakuje ma 3000, gdyż dostaje bonus "Power Attacker + 2000". Dodatkowa moc utrzymuje się aż do zakończenia ataku i wszystkich efektó z nim związanych - to znaczy, jeśli rywal użyje zdolności "Shield Trigger" karty Phantom`s Dragon Flame (pozwala zniszczyć 1 potwora rywala z mocą 2000 lub mniej), to nie może zniszczyć nam ZYlera bo on nadal ma 3000 mocy. Dopiero po użyciu tej karty Zyler traci moc.
Double Breaker

Potwór z taką zdolnością łamie 2 tarcze, gdy atakuje gracza i niejest blokowany. Jeśli rywalowi została tylko jedna tarcza, potwór ten łamie ją, ale nie wygrywasz pojedynku - musisz zaatakować raz jeszcze. Tarcz do złamania nie wybieramy jednocześnie - najpierw atakujemy jedną, potem drugą. Zanim zaatakujemy drugą tarczę rywal może uzyć zdolności "Shield Trigger" tej pierwszej. Jednak nawet jeśli atakujący potwó zostanie usunięty ze strefy walki w wyniku działania Osłony Tarczy pierwszej atakowanej karty, druga tarcza zostaje złamana normlanie. Jeśli przeciwnkowi zostaje 1 tarcza, a on używa zdolności Shield Trigger pozwalającej mu dodać kartę do strefy tarc, potwór będący Powójnym Łamaczem musi złamać tą dodaną. Potwór będący Double Breakerem musi złamać 2 tarcze, jeśli tylko może. Nie mozemy wybrać tylko 1 tarczy rywala, gdy ma ich kilka.
Slayer

Potwory z tą zdolnością niszczą potwora rywala, gdy przegrywają walkę. Na przykład atakujemy Gigagiele (Slayer o mocy 3000) Chaos Worma (5000) rywala. Nasz Gigagiele ma mniejszą moc, więć przegrywa walkę i jest niszczony. Następnie niszczony jest Chaos Worm. Jeżeli na karcie nie pisze inaczej, efekt ten aktywuje się gdy potwó walczy - niezależnie, czy atakuje, czy jest atakowany.
Survivor

Survivor to zdolność i rasa w jednym. Potwory takie przekazują swoją zdolność innym Survivorom. Każdy z twoich ocalałych ma zdolność pozostałych. Niektóre takie zdolności mogą ulec podwojeni. Na przykład - mamy w strefie walki 2 sztuki Smash Horn Q, który daje wszystkim survivorom wliczając w to siebie 1000 mocy. Ponieważ mamy dwa, oba dostają po 2000 mocy. Ale zdolności takie jak Double Breaker, Speed Attacker, czy Slayer nie sumują się.
Triple Breaker

Potwory z tą zdolnością łamią 3 tarcze przeciwnika, gdy atakują go i nie są blokowane. Jeśli rywal ma mniej tarcz, wszystkie są łamane. Jeśli używając jakiejś karty np. Magma Gazer damy Double Breakera dla Triple Breakera, wybieramy, czy chcemy złamać 2 czy 3 tarcze, ale nie mozemy złamać tylko 1 tarczy, jeśli rywal ma ich więcej.

Tap Ability

Potwory z tą zdolnością mogą być tapnięte, aby użyć efektu oznaczonego strzałką. Jeśli potwór nie może atakować, nie może użyć tej zdolności. Jeśli musi atakować, ponieważ rywal rzucił kartę zmuszającą do tego, to też nie moze użyć swej zdolności. Blokery nie mogą blokować użycia tej zdolności.

Charger

Karty czaru mające tą zdolność są umieszczane w strefie many po użyciu - nie są wysyłane na Cmentarz. Mozemy rzucić taki czar, tylko aby dostać dodatkową manę np. czar pozwala nam wybrać 1 potwora i dodać mu moc - wtedy możemy rzucić czar, nawet jeśli nie ma żadnych potworó w strefie walki, a czar i tak trafi do strefy many.

Stealth

Potwory majace tą zdolność nie mogą być blokowane, jeśli rywal ma w swojej strefie many przynajmniej jedną kartę danej cywilizacji. Na przykład potwór majacy "Nature Stealth" nie mozę być blokowany, jesli rywal ma przynajmniej 1 kartę natury w swej strefie many.

Turbo Rush

Ta zdolność aktywuje się, jeśli jeden z Twoich innych potworów złamał wcześniej tarczę w tej turze. Zdolność ta ma działanie tylko do końca tej tury. Jeśli mamy w strefie walki np. 2 potwory z "Turbo Rush" i jednym z nich złamiemy tarczę, to nie dostanie on swej zdolności, ale ten drugi już tak.

Silent Skill

Zdolność tą aktywujemy poprzez zostawienie potwora z tym efektem tapniętego, na poczatku tury, gdy odtapowujemy karty. Nie możemy tapnąć takiego potwora na początku tury, by użyć jego zdolności - musiał on być już wcześniej tapnięty. Jeśli potwór ze zdolnością "Silent Skill" ewoluuje, gdy jest tapnięty z jego własnego efektu, ewolucyjny potwór wchodzi do gry też tapnięty, co wiąże się z tym, że nie może atakować w tej turze. Na początku tury najpierw odtapowujemy inne karty, a dopiero potem w dowolnej ilości i w dowolnej kolejności możemy zostawić potwory tapnięte, by użyć ich zdolności "Sient Skill". Decyzję o tym, czy chcemy użyć tej zdolności czy nie podejmujemy przed dociągnięciem karty na początku tury.

Wave Striker

Zdolnośc ta aktywuje się, gdy właściciel ma 3 lub więcej Wave Strikerów w strefie walki jednocześnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Duel Masters Arena - Internetowa Gra Karciana Strona Główna -> Podstawy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin